Acció Social, Treball i Família, i Centre Obert

acciosocial@tarrega.cat
mas@tarrega.cat
De dilluns a divendres, de 9 h. a 15 h.
973 311 608
Plaça Major, 1 · (Casa Consistorial) 25300 TÀRREGA
Sou a: Inici / Acció Social, Treball i Família, i Centre Obert / Notícies / Tàrrega recupera la figura de l’educadora de carrer per a fomentar la cohesió social d’infants i joves que passen moltes hores a l’espai públic

Tàrrega recupera la figura de l’educadora de carrer per a fomentar la cohesió social d’infants i joves que passen moltes hores a l’espai públic

Publicat el 14-04-2018
Nou projecte sòcio-educatiu de la Regidoria d’Acció Social amb suport del teixit associatiu i del programa Garantia Juvenil · Millora de la convivència i ús cívic del carrer, alguns dels eixos d’actuació

L’Ajuntament de Tàrrega, mitjançant la Regidoria d’Acció Social, ha posat en marxa el projecte “Sabates de carrer 2.0: Dinamització de l’espai públic o l’educació al carrer”. La iniciativa permet recuperar la figura de l’educador/a de carrer amb l’objectiu d’orientar els infants i joves que passen moltes hores a l’espai públic (carrers, patis, parcs,...) i treballar a favor de la seva inclusió en la comunitat. L’acció es du a terme gràcies al programa de Garantia Juvenil, a través del qual s’ha contractat una educadora de carrer. L’educadora de carrer dissenyarà actuacions per a millorar la convivència, potenciar la cohesió social i explorar el caràcter educatiu que pot oferir la via pública. Tot plegat a partir de tres eixos: intercultural, intergeneracional i de gènere. El regidor d’Acció Social, Joan Palou, ha afirmat que l’espai públic “és un escenari viu on es pot crear nous models d’intervenció social per a promoure la integració d’infants i joves”.

En la fase inicial del projecte ja s’ha fet una recerca d’informació sobre la ciutat, les entitats i les associacions que hi conviuen, fet que ha permès l’elaboració d’un primer diagnòstic. Així mateix, a partir de l’observació directa dels espais en diferents franges horàries, s’han detectat les zones de la ciutat més concorregudes per infants i joves, quin ús en fan i quines incidències s’hi registren. Actualment, l’educadora de carrer estableix contacte amb aquests col·lectius a través d’enquestes que permetran conèixer les seves necessitats reals. Es preveu que en l’última fase del projecte s’elabori una proposta per a dinamitzar els usos de places i carrers mitjançant accions que generin una convivència positiva entre els joves i un ús cívic de carrers i places. A la vegada s’assessorarà els joves perquè disposin dels recursos i serveis del territori mitjançant les entitats i associacions de la ciutat. També es treballarà en el marc del projecte municipal per evitar l’absentisme escolar.

Tàrrega recupera així la figura de l’educador/a social de carrer, tasca que s’havia desenvolupat anys enrere a la capital de l’Urgell. De moment, la iniciativa s’ha rebut molt positivament entre les entitats i associacions amb què s’ha contactat, mostrant la seva predisposició a col·laborar i participar en la dinamització d’accions socioeducatives. Una de les primeres accions de difusió ha estat el llançament d’un compte a la xarxa social Instagram.

  • Compartir a