Avís Legal
L’Administració permet la reutilització dels continguts i de les dades per a tot el món i sense cap mena de limitació temporal ni restricció, en els termes establerts per l'instrument legal CC0 de Creative Commons, d’acord amb l’article 17.1 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i més enllà de les condicions bàsiques establertes en l’article 8 de la Llei 37/2007 sobre la reutilització de la informació del sector públic (citació de la font, no alteració ni desnaturalització de la informació i especificació de la data d’última actualització), i sempre que no es contradigui amb la llicència o avís que pugui tenir una obra i que és la que preval.
Modalitats de reutilització de la informació
D’acord amb l’article 17.1 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública, la reutilització de la informació pública és lliure i no està subjecta a restriccions, llevat dels supòsits en què, per via reglamentària, se sotmeti a l’obtenció d’una llicència específica, per raó de la tutela d’altres drets o béns jurídics, o a la sol·licitud prèvia de l’interessat.
La Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, que transposa la Directiva 2003/98/CE del Parlament Europeu i del Consell, i modificada per la Llei 18/2015, de 9 de juliol (que al seu torn transposa la Directiva 2013/37/UE), regulen la reutilització de la informació pública de què disposen les administracions i organismes en què participen majoritàriament, és a dir, el dret de tots els agents potencials del mercat a la reutilització de la informació de les instàncies públiques. D'acord amb aquesta normativa, l'Administració permet la reproducció, la distribució i la comunicació pública de l'obra i, a més, la transformació de l'obra per fer-ne obres derivades, per a tot el món i sense cap limitació temporal, d'acord amb l'instrument legal CC0 de Creative Commons, i sempre que no es contradigui amb la llicència o avís que pugui tenir una obra i que és la que preval.
Per reutilitzar la informació, cal seguir les condicions següents:
- No desnaturalitzar el sentit de la informació.
- Citar sempre la font de la informació.
- Mencionar la data de l'última actualització de la informació.
Cal esmentar sempre la font: Ajuntament de Tàrrega. Departament de [nom departament]. [organisme autònom, empresa pública] llevat dels casos en què hi hagi una llicència específica, on caldrà reconèixer-ne l'autoria i la titularitat dels drets d'explotació.
Altres modalitats de reutilització
Així mateix, la reutilització es pot limitar per la tutela d'altres béns jurídics prioritaris, com ara la protecció de les dades personals, la intimitat o els drets de protecció intel·lectual de tercers. La reutilització d'obres protegides per la propietat intel·lectual es pot formalitzar mitjançant l'ús de llicències de difusió oberta, com les de Creative Commons, que cedeixen determinats drets d'explotació de les obres. En els continguts on s'apliqui aquest tipus de llicències, es permet la reutilització en les condicions que s'hi estableixin.
No s'autoritza en cap cas l'ús de logotips, marques, escuts i símbols distintius de l’Ajuntament de Tàrrega en publicacions i webs que no siguin participats o patrocinats per aquesta institució. Aquests elements d'identitat gràfica corporativa són propietat exclusiva de l’Ajuntament de Tàrrega i estan protegits per la legislació vigent aplicable.
Política de Privacitat
Identitat del responsable del tractament
El responsable del tractament de les dades personals recollides al web corporatiu www.tarrega.cat és:
AJUNTAMENT DE TÀRREGA
Pl. Major, 1
25300 - Tàrrega (Lleida)
P2527200F
Legislació aplicable
La privadesa de tota la informació, tan la facilitada per la persona usuària a través dels diferents formularis de sol·licitud de dades personals, com l'accessible a través del Web de l'Ajuntament de Tàrrega, està regulada pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades de caràcter personal i a la lliure circulació d'aquestes dades. Més informació a: Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Finalitat dels tractaments de dades
Les dades subministrades a l’Ajuntament de Tàrrega per diferents mitjans, formularis de contacte, enquestes o procediments utilitzats durant la recollida es realitza d'acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades i amb l’única finalitat de prestar el servei que se sol·licita.
En cadascun d'aquests mitjans informem detalladament de la finalitat del tractament de les dades que es duen a terme únicament i exclusivament si s’ha autoritzat aquest tractament.
A continuació es detalla la informació relativa a les diferents finalitats per a les quals podem recollir les seves dades.
Tractament | Perquè es fan servir les dades |
---|---|
Prestació de serveis i tràmits municipals | Es tractarà la informació per a la gestió del tràmit o servei que s’hagi sol·licitat. Les dades només seran cedides a altres Administracions públiques quan sigui necessari per a la prestació del servei sol·licitat, d’acord amb la clàusula informativa de cada tràmit i sol·licitud o consentiment exprés (si fos el cas), o quan siguin requerides per les autoritats públiques competents, de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables a cada moment. |
Subscripcions | Es remetrà informació dels serveis i activitats de l’Ajuntament. Les dades no seran cedides a tercers. |
Activitats | Tractarem les dades per a la gestió de les activitats, cursos, tallers... organitzats per l’Ajuntament. Les dades no seran cedides a tercers. |
Participació Ciutadana | Tractarem les dades per a la gestió del procés de participació ciutadana i per donar resposta a les propostes i qüestions que es plantegin. Les dades no seran cedides a tercers. |
Bústia de contacte, queixes o suggeriments | Tractarem les dades per contestar les diferents sol·licituds, qüestions o dubtes plantejats. Les dades no seran cedides a tercers. |
Únicament es tractaran les dades que hagi lliurat per a la finalitat que se es va informar i es va autoritzar. No es realitza tractament per part de tercers de les dades i no se cediran les dades a tercers excepte que s’hagi autoritzat expressament o hagi una habilitació legal.
La base legal per al tractament de les dades personals és l'execució de les competències de l’Ajuntament i per portar a terme els serveis que ens ha sol·licitat.
L’usuari subministra les seves dades de forma voluntària en tot moment i essent informat de l’ús i el tractament que se’n fa. Tota la informació que facilita l’usuari ha de ser veraç. L’usuari és l’únic responsable de les manifestacions falses o inexactes que realitzi i del perjudicis que causi a l’Ajuntament o a tercers. L’Ajuntament es reserva el dret a excloure dels serveis a tot usuari que hagi facilitat dades falses, sense perjudici de les altres accions que procedeixin en Dret.
Període de conservació
Les dades personals de les persones interessades es conservaran durant el temps necessari per al compliment de les finalitats per a les que varen ser obtingudes, en exercici de les competències i funcions de l'Ajuntament, i en tot cas, durant els terminis de conservació, prescripció i depuració de possibles responsabilitats legalment previstos.
Drets dels afectats
En qualsevol moment es podrà sol·licitar i obtenir informació de com i per a què l’Ajuntament està tractant les dades:
- Accedir a les dades: sol·licitar quines dades té l’Ajuntament i quin ús es fa, i exercir el dret de portabilitat, si s’escau.
- Rectificar les dades: sol·licitar la modificació o rectificació de les dades inexactes.
- Suprimir les dades: sol·licitar que les dades siguin eliminades i no es faci tractament d'elles, fora del que la normativa exigeixi conservar.
- Limitar el tractament: sol·licitar un ús restringit de les dades d’acord amb els seus requeriments.
- Oposar-se a un tractament: que no es faci un ús concret de les dades, fora del que la normativa exigeixi
Per això es pot dirigir un escrit indicant quin dret es vol exercir (Accés, Rectificació, Supressió, Oposició o Portabilitat de les dades) a l’Atenció del Delegat de Protecció de Dades de l’Ajuntament de Tàrrega , Plaça Major nº1, 25300 Tàrrega (Lleida), o dpd@tarrega.cat.
Informació addicional sobre el tractament de dades personals
Si desitja conèixer més informació sobre els tractaments de dades personals que porta a terme l’Ajuntament de Tàrrega, es pot posar en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça de correu electrònic dpd@tarrega.cat o per correu postal a l’atenció del Delegat de Protecció de Dades a Ajuntament de Tàrrega, Plaça Major nº1, 25300 Tàrrega (Lleida).
Presentació de reclamacions
L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.cat) és l’Organisme Supervisor que vetlla pel compliment de la legislació de protecció de dades a l’Administració Pública Catalana. Si es considera que l’Ajuntament ha incomplert algun dels preceptes establerts en aquesta normativa s’hi pot dirigir per tal d’interposar-hi una reclamació.
Política de galetes
Les galetes són petites dades que s'envien i s'emmagatzemen en el disc dur de l'ordinador de l'usuari a través del seu navegador quan aquest es connecta a un web. Les galetes es poden utilitzar per demanar i emmagatzemar dades de l'usuari mentre està connectat per facilitar-li els serveis sol·licitats i que no es solen conservar (galetes de sessió), o per conservar les dades de l'usuari per a un altre tipus de serveis futurs i que es poden conservar per temps indefinit (galetes persistents). Les galetes poden ser pròpies o de tercers.
Existeixen diferents tipus de galetes:
- Galetes tècniques que faciliten la navegació de l’usuari i la utilització de les diferents opcions o serveis que ofereix la web com identificar la sessió, permetre l’accés a determinades àrees, facilitar comandes, compres, emplenament de formularis, inscripcions, seguretat, facilitar funcionalitats (vídeos, xarxes socials…).
- Galetes de personalització que permeten a l’usuari accedir als serveis segons les seves preferències (idioma, navegador, configuració…).
- Galetes d’anàlisi que permeten l’anàlisi anònim del comportament dels usuaris del web i que permeten mesurar l’activitat de l’usuari i elaborar perfils de navegació amb l’objectiu de millorar els llocs web.
- Galetes publicitàries que permeten la gestió dels espais publicitaris del web.
- Galetes de publicitat personalitzada que permeten la gestió dels espais publicitaris del web sobre la base del comportament i hàbits de navegació d’usuari, d’on s’obté el seu perfil i permet personalitzar la publicitat que es mostra en el navegador.
L’Ajuntament de Tàrrega utilitza galetes de sessió, d'anàlisi, pròpies i de tercers, en cap cas, tracten dades de caràcter personal, però capten hàbits de navegació per a fins estadístics.
Per això, en accedir a la nostra web, en compliment de l'article 22 de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació li hem sol·licitat el seu consentiment per al seu ús.
De tota manera, l'informem que pot activar o desactivar i aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d'Internet:
Chrome: Configuración -> Mostrar opciones avanzadas -> Privacidad -> Configuración de contenido.
Firefox: Herramientas -> Opciones -> Privacidad -> Historial -> Configuración Personalizada.
Internet Explorer: Herramientas -> Opciones de Internet -> Privacidad -> Configuración.
Safari: Preferencias -> Seguridad.
Opera: Herramientas -> Preferencias -> Editar preferencias > Cookies
Per a més informació, podeu consultar a l'Ajuda del seu navegador o en les pàgines de suport dels mateixos:
Chrome: support.google.com
FireFox: support.mozilla.org
Internet Explorer: windows.microsoft.com
Safari: http://www.apple.com
Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/