Sou a: Inici / L'Ajuntament / El Consistori / Rosa Maria Perelló i Escoda

Rosa Maria Perelló i Escoda

Alcaldessa · Regidora de Finances i Cultura

Alcaldessa de Tàrrega
Grup municipal: CiU (portaveu)

Correu electrònic: alcaldia@tarrega.cat

Rosa Maria Perelló i Escoda va néixer l'any 1959 a Tàrrega, ciutat estretament lligada a la seva trajectòria vital, professional i política. A la capital de l'Urgell rebé estudis i posteriorment, en el terreny laboral, s'especialitzà en l'assessoria fiscal i comptable d'empreses, tasca que desenvolupa actualment després de 24 anys. És casada i col·labora activament en entitats emblemàtiques de la localitat, com el Grup de Teatre BAT i l'Agrupació d'Amics de Tàrrega - Blaye. En aquest sentit, ocupà el càrrec de presidenta del Grup de Teatre BAT entre els anys 1987 i 1992. Pel que fa a l'Agrupació d'Amics de Tàrrega-Blaye, entitat que abandera l'agermanament local amb aquesta ciutat francesa, Perelló n'ocupa el càrrec de presidenta des de l'any 2003.

En la plana política, Rosa Maria Perelló milita a les files de Convergència i Unió (CiU) des de l'any 2000, quan s'afilià a Convergència Democràtica de Catalunya. El seu nom figura en la llista electoral de CiU corresponent als comicis municipals de l'any 2003 i ocupa el càrrec de regidora a finals del mandat arran de la renúncia presentada pel llavors cap de grup municipal, Frederic Gené.

A la convocatòria del 2007 Perelló encapçala la llista de CiU, que esdevé el principal grup de l'oposició a l'arc consistorial. Quatre anys després, el 2011, repeteix com a cap de llista per CiU i és investida alcaldessa amb el suport de Rcat/SI. Dins el cartipàs municipal també assumeix directament la Regidoria de Finances, compartida llavors amb el regidor Carles Pascual (actualment aquesta àrea la cogestiona amb la regidora Pepita Nadal). Després de l'òbit del regidor Albert Rosinés l'any 2014, també assumeix la Regidoria de Cultura.

Paral·lelament, ocupa el càrrec de vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida. És el primer cop en la història que l’alcaldia de Tàrrega és ostentada per una dona i també és la primera vegada que el municipi de Tàrrega ostenta una vicepresidència a la Diputació de Lleida. Actualment Rosa Maria Perelló també exerceix de vicepresidenta de l'Associació Catalana de Municipis (ACM).

COMPETÈNCIES - FINANCES
Dirigir, gestionar, impulsar i inspeccionar els següents serveis:

-Departament de Finances de l'Ajuntament
-Elaboració, gestió i liquidació dels pressupost i dels comptes generals de l'Ajuntament i dels ens depenents
-Expedients de modificació d'ordenances fiscals i imposició de recursos locals
-Direcció dels serveis de recaptació
-Gestió de l'optimització dels fons existents a la Tresoreria
-Control de la despesa pública
-Relació amb els proveïdors
-Control del frau fiscal

COMPETÈNCIES - CULTURA
Dirigir, gestionar, impulsar i inspeccionar els següents serveis: