Sou a: Inici / Notícies / Tàrrega posa en funcionament els nous semàfors al tram de la carretera C-14 vora els centres d'ensenyament

Tàrrega posa en funcionament els nous semàfors al tram de la carretera C-14 vora els centres d'ensenyament

Publicat el 13-09-2016
La mesura vol potenciar la seguretat viària en aquest punt molt transitat per vehicles i vianants · Els senyals lluminosos han entrat en servei coincidint amb l’inici del nou curs

La Direcció General de Carreteres ha activat a Tàrrega els nous semàfors que serviran per reforçar la seguretat viària al tram urbà de la carretera C-14 situat a l’altura de l’Institut Alfons Costafreda i l’Escola de Capacitació Agrària, a l’entrada de la població venint de Tarragona. La regulació semafòrica havia estat sol·licitada de forma reiterada pel consistori ja que es tracta d’una zona molt transitada a peu per estudiants. La posada en servei dels senyals lluminosos ha coincidit amb l’inici del nou curs, tal i com s’havia anunciat, si bé encara estaran uns dies en fase de proves. Els semàfors, en ambdós sentits de la marxa, es posen en vermell quan detecten els vehicles acostant-se a més de 50 km/hora, obligant-los a reduir la velocitat. Més endavant, la senyalització vertical obliga a reduir fins a 40 km/h. D’altra banda, quan els vianants activen el seu semàfor mitjançant un botó en el moment de creuar, els altres senyals es posen en vermell obligant els vehicles a aturar-se.

La Direcció General de Carreteres ha assumit la despesa dels semàfors i la senyalització horitzontal a la calçada. Per la seva part, la Regidoria d’Urbanisme ha pavimentat els accessos que comuniquen ambdós vessants de la carretera a través d’un nou pas de vianants, treballs pressupostats en 7.391 euros. D’altra banda, en una segona fase posterior, l’Ajuntament de Tàrrega preveu ampliar el diàmetre de la rotonda situada a la cruïlla de la C-14 i l’avinguda de Josep Tarradellas, a uns 100 metres dels esmentats centres educatius. El projecte, en fase d’estudi, preveu un illot circular de majors dimensions que obligaria els vehicles a circular més lentament. Al mateix temps, l’Equip de Govern continua insistint en la necessitat de construir la variant de la C-14. La ronda de circumval·lació alleujaria el volum de trànsit i afavoriria la seguretat viària. Val a dir que recentment s’ha implantat la velocitat màxima de 30 km/h al segment de la C-14 al seu pas pel centre de la ciutat, on es concentren nombrosos passos de vianants.

La variant de la C-14 continua a l’agenda de peticions

Al mateix temps, l’Equip de Govern continua insistint al Govern català sobre la necessitat de construir la variant de la C-14 de Tàrrega. Es calcula que uns 10.000 vehicles (5.000 en cada sentit) circulen cada dia pel tram urbà de la C-14 a la capital de l’Urgell. Una ronda de circumval·lació alleujaria el volum de trànsit i afavoriria la seguretat viària. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’afirma que l’obra figura a les previsions de noves infraestructures si bé sense data per materialitzar-se. Val a dir que recentment s’ha implantat la velocitat màxima de 30 km/h al segment de la C-14 al seu pas pel centre de la ciutat, on es concentren nombrosos passos de vianants.

  • Compartir a