Sou a: Inici / Notícies / L’Ajuntament de Tàrrega fixa els treballs essencials de la plantilla municipal mitjançant un decret d’alcaldia i continua garantint així la prestació de serveis bàsics a la ciutadania

L’Ajuntament de Tàrrega fixa els treballs essencials de la plantilla municipal mitjançant un decret d’alcaldia i continua garantint així la prestació de serveis bàsics a la ciutadania

Publicat el 30-03-2020
Determina els empleats que quedaran exclosos del permís retribuït recuperable en desenvolupar tasques imprescindibles · Els empleats de feines no essencials que puguin acollir-se al teletreball continuaran amb la seva jornada laboral ordinària des de casa
L’Ajuntament de Tàrrega fixa els treballs essencials de la plantilla municipal mitjançant un decret d’alcaldia i continua garantint així la prestació de serveis bàsics a la ciutadania

Treballs de desinfecció a la via pública realitzats avui per la plantilla de la Brigada Municipal

L’Ajuntament de Tàrrega ha emès avui un decret d’alcaldia que adapta la plantilla municipal a les disposicions que fixa el Reial Decret Llei 10/2020 en relació al permís retribuït recuperable. Així, els empleats dels considerats treballs essencials continuaran amb la seva activitat laboral com és el cas de la Policia Local, part de la Brigada Municipal, Secretaria, Tresoreria, Intervenció, Recursos Humans, Atenció Ciutadana, Àrea Social, Informàtica, Comunicació i Ràdio Tàrrega entre altres. En el cas de Serveis Municipals, treballaran de forma presencial en caràcter d’activitat essencial els operaris de desinfecció i neteja de carrers i equipaments; reparacions d’avaries urgents; i enterrament de difunts. La resta de la Brigada Municipal estarà de permís retribuït recuperable fins al 9 d’abril.

Val a dir que els empleats municipals dels serveis no essencials que puguin desenvolupar la seva tasca mitjançant la modalitat de teletreball continuaran desenvolupant la seva jornada laboral ordinària des de casa sota les directrius dictades pels respectius caps d’unitat o d’àrea. Per contra, els empleats que no puguin realitzar teletreball en ser incompatible amb les tasques que realitzen o perquè el seu centre de treball està tancat tindran dret a l’esmentat permís retribuïble recuperable.

La recuperació d’aquestes hores de treball es podrà fer efectiva des del dia següent a la finalització de l'estat d'alarma fins al 31 de desembre de 2020, prèvia negociació amb la representació legal de les persones treballadores. El Reial Decret Llei 10/2020 respon a la necessitat de confinament total com a mesura preventiva per evitar la propagació del coronavirus. Fruit de la seva aplicació, només poden sortir de casa per treballar les persones que desenvolupin feines essencials i imprescindibles. Després de la moratòria de 24 hores que expira avui, totes les activitats no essencials hauran d'aturar-se fins el 9 d'abril i els treballadors afectats tindran un permís retribuït recuperable, com ja s’ha dit.

  • Compartir a