Ves al contingut. | Salta a la navegació

Ves al contingut. | Salta a la navegació

AVUI

13ºC

MAX: 14º
MIN: 5º

Cultura

De dilluns a divendres, de 9 h. a 15 h.
973 310 731
Plaça de Sant Antoni, 1 · (Regidoria de Cultura) 25300 TÀRREGA
Sou a: Inici / Cultura / Notícies / Els Pets oferiran un concert especial a Tàrrega en l’edició solidària del Paupaterres

Els Pets oferiran un concert especial a Tàrrega en l’edició solidària del Paupaterres

Publicat el 05-09-2025
El pròxim dimecres 10 de setembre a Cal Trepat, on també actuaran Ginestà, Mateu Bru i Tropical Mystic · L’organització celebra les mostres de solidaritat rebudes després de suspendre la jornada del passat 12 de juliol pel temporal
Els Pets oferiran un concert especial a Tàrrega en l’edició solidària del Paupaterres

Per primera i única vegada en la seva gira, Els Pets oferiran un repertori amb cançons emblemàtiques dels seus quatre discs més icònics

Cal Trepat de Tàrrega ja es prepara per viure una edició molt especial del Paupaterres el pròxim dimecres 10 de setembre a partir de les 9 de la nit. Es tracta del concert solidari per sufragar les pèrdues del temporal d’aigua i vent que va obligar a suspendre la quarta jornada del festival el passat dissabte 12 de juliol. En aquell moment, l’organització va aconseguir que alguns artistes que no van poder actuar aquella nit accedissin a la reprogramació en un nou concert organitzat per recuperar part de les importants pèrdues econòmiques que fan perillar la continuïtat del festival.

Una d’aquestes formacions és la cèlebre banda tarragonina Els Pets, que oferiran a Tàrrega un concert únic en la gira del 40è aniversari de la seva carrera. Durant la gira que estan duent a terme, Els Pets interpreten temes de dos discs en cada concert, però en el cas del Paupaterres han volgut fer una excepció per la singularitat de l’esdeveniment. Així, per primera i única vegada en la seva gira, Els Pets oferiran un repertori amb cançons emblemàtiques dels seus quatre discs més icònics en una cita irrepetible.

La vetllada també comptarà amb l’actuació de Ginestà i Tropical Mystic, artistes reprogramats del 12 de juliol, i Mateu Bru, artista que va actuar la nit del PaupaJove i s’ha ofert a actuar de franc per ajudar a Paupaterres.

 Les quatre formacions actuaran en un marc ben singular, que ja va acollir la celebració dels 25 anys del Paupaterres fa un parell d’anys: el Museu Trepat de la capital de l’Urgell. Com ja és habitual, la gastronomia també tindrà un pes significatiu en el festival i hi haurà diverses foodtrucks amb propostes per a tots els gustos.

Gran resposta solidària

L’organització del Paupaterres vol agrair les nombroses mostres de solidaritat rebudes després de suspendre la jornada del 12 de juliol pel temporal. Així, vol destacar que no s’ha sol·licitat el retorn de més de 3.000 entrades i abonaments venudes per aquell dia i que ara tindran validesa per al concert del pròxim dimecres. A més, diverses empreses i comerços s’han posat en contacte amb el festival per oferir els seus serveis de forma altruista. En la mateixa línia, durant el concert solidari es podran adquirir diferents productes de marxandatge per ajudar al festival.

Les últimes entrades que queden a la venda es poden adquirir al web www.paupaterres.cat. El preu és de 18 euros per als majors de dotze anys i gratuïtes per als menors d’aquesta edat. Des de l’organització s’informa que no es podrà aparcar al recinte de Cal Trepat i, per aquest motiu, es recomana deixar el cotxe en els carrers pròxims o desplaçar-se a peu en el cas dels residents de Tàrrega.

Balanç molt positiu de la resta de dies de Paupaterres

Tot i l’afectació de dissabte, des de l’organització del Festival d’Estiu de Ponent es fa una valoració molt positiva de la 27a edició, tant per l’alta afluència d’espectadors com per la qualitat de les propostes presentades. Així, s’ha valorat amb nota alta el cartell, que ha combinat grups referents i consolidats amb bandes emergents del territori.

El punt àlgid del Paupaterres 2025 es va viure el divendres a la nit amb una afluència de 4.000 persones per gaudir de les actuacions de bandes amb experiència al festival com Buhos, Doctor Prats, Guillem Gisbert (amb l’anterior banda Manel) o Olga Zoet, amb altres artistes que s’estrenaven a Tàrrega com Flashy Ice Cream, Juls o Lo Puto Cat.

Una de les novetats d’enguany ha estat que el PaupaJove 2025 es va celebrar dijous al Càmping Municipal amb una organització formada íntegrament per joves. La proposta va tenir molt bona acollida i 1.000 persones van assistir a les actuacions de grups de noves generacions com Mateu Bru, Faves Tendres, Dj Cala.Mitat i Utopia. La vetllada va ser apadrinada per Adrià Salas, cantant de la popular banda La Pegatina. A més, durant el PaupaJove, es va donar la benviguda a La Pell, la nova mascota del festival, inspirada en un llangardaix ocel·lat que representa els valors de resistència, adaptabilitat i sentiment de pertinença.

Dimecres, en el concert d’inauguració a Mas de Colom, 900 persones van poder gaudir d’un concert molt especial de la veu del veterà Tomeu Penya. El cantant mallorquí va repassar els 45 anys de trajectòria musical amb les cançons més emblemàtiques i va delectar públic assistent. La vetllada, en un marc incomparable, també va comptar amb el concert de la golmesenca Xènia Páez, una de les artistes del moment després de triomfar en un concurs televisiu.

Un festival amb el suport d’institucions i empreses del territori

La 27a edició del Paupaterres ha estat organitzada per l’Associació Paupaterres i l’Ajuntament de Tàrrega a través de la Regidoria de Cultura i Joventut; compta amb el suport de la Diputació de Lleida a través de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, el Consell Comarcal de l’Urgell, la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals; el patrocinador principal San Miguel; els patrocinadors distingits Mas de Colom – Casa Borges i bonÀrea; els patrocinadors BigMat Cama, Electro-Tarr, Escala renovables i Eva Balcells fotografia; els col·laboradors Petrolis Independents, Ratafia dels Raiers, Pintures Planell i Dispromèdia; i la col·laboració de Cases de la Música, Escola d’Art Ondara, Institut Caparrella, Apropa Cultura, Carnet Jove, Bo Cultural i Cultura Jove.

  • Compartir a