Que és?
El Canal de Denúncies - Sistema Intern d'Informació, és un canal de comunicació segur que permet que qualsevol persona pugui comunicar conductes dutes a terme per l'Administració municipal que puguin resultar contràries a dret, als principis o les regles ètiques i administració determinats en el marc normatiu vigent.
Aquesta canal ha estat creat en el marc del Pla de Mesures Antifrau aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Tàrrega, de dia 26 de maig de 2022. Aquest canal podrà ser utilitzat tant pels empleats públics com pels contractistes adjudicataris de contractes finançats amb fons del PRTR o per terceres parts relacionades amb els anteriors i tant per plantejar dubtes en relació amb les mesures antifrau i/o normativa interna, com per reportar l'incompliment o actuacions amb aparença il·lícita dels quals tingui coneixement.
El Canal de Denúncies - Sistema Intern d'Informació, està regulat per la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció. El qual inclou mecanismes per garantir la confidencialitat de totes les informacions i ofereix un espai de comunicació segur per mantenir el contacte amb l'òrgan gestor i saber l'estat de tramitació. Es vol afavorir que qualsevol persona o servidor públic pugui facilitar informació, sense patir represàlies.
Per evitar males pràctiques en l’ús de la bústia, s’aplicaran criteris estrictes per admetre les comunicacions i amb l'exigència de responsabilitat civil, penal i administrativa de les persones que comuniquin fets amb abús de dret o vulnerant el principi de bona fe.
En l’exercici de les funcions relatives al Canal de Denúncies - Sistema Intern d'Informació, la unitat encarregada actuà amb independència funcional sense que pugui estar sotmesa a ordres jeràrquiques que en condicionin l'actuació, especialment pel que fa al manteniment de la confidencialitat de les dades personals que tracti.
Si ho preferiu, també podeu enviar les vostres comunicacions a través del sistema extern d'informació que gestiona l'Oficina Antifrau de Catalunya.
Per formular altres tipus de consultes, queixes, comunicar incidències o reclamacions, podeu fer-ho a través de la Bústia de consultes, suggeriments i queixes de la Seu Electrònica.